پایگاه خبری میلاد رسالت

رسانه فرهنگی و اجتماعی حوزه شهری در جنوبغرب تهران

پایگاه خبری میلاد رسالت

رسانه فرهنگی و اجتماعی حوزه شهری در جنوبغرب تهران

سید علی مفاخریان پانزدهمین شهردار منطقه 9 شد

 

با حکم شهردار تهران:

سید علی مفاخریان پانزدهمین شهردار منطقه 9 شد

میلاد رسالت:

مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 9 با حضور دکتر سمیع‌الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، حسن رباطی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران،  کاظم‌نیا جانشین معاونت هماهنگی امور مناطق، حسین مرادی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، مهندس سید مجید باقری مشاور و مدیر دفتر معاونت امور مناطق و جمعی از مدیران و مسئولین شهری برگزار شد.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد رسالت " دکتر حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به مفهوم هویت شهر، روابط انسانی و ساختار اجتماعی هر شهر را در کنار موارد دیگری چون بناها و رویدادهای تاریخی و سیاسی از اجزای تشکیل دهنده هویت شهر دانست و افزود: همه تلاش‌ها در مجموعه باید در جهت ارتقاء کیفیت زندگی انسان‌ها باشد تا آسایش و آرامش شهروندان تامین شود.

وی با تاکید بر لزوم انسان محور بودن همه اقدامات، استراتژی ها و برنامه‌ها در شهرداری تهران افزود: مردم باید انسان محور بودن فعالیت‌های ما را باور داشته باشند و شهرداری تهران را نهاد خدمت‌گذاری بدانند که قصد دارد آرامش و آسایش آنها را فراهم کند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با آرزوی توفیق برای محسنی شهردار پیشین منطقه 9 افزود: شهردار تهران اراده دارند که مسئولیت‌های شهر تهران به کارشناسان و مدیران متخصص و خدمتگزار سپرده شود تا با تلاش بیش از پیش بتوانیم در مسیر ارتقاء شهر، افزایش مشارکت مردم در تمام ابعاد و اعتمادسازی برای آنها برای رسیدن به شهری شاداب و با آرامش گام برداریم.

مهندس حسن رباطی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ادامه جلسه با یادی از زحمات شهرداران پیشین منطقه 9، دکتر مفاخریان را پانزدهمین شهرداری دانست که سکان این منطقه را به دست می‌گیرد و افزود: باید با تلاش مضاعف خود بتوانیم زمینه تحقق شعار و عمل شهردار محترم تهران آقای دکتر نجفی یعنی «آسایش، آرامش و بازگشت امید به شهر» فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور موثر محسنی در روزهای جنگ تحمیلی و دوره نوسازی و مدیریت شهری اظهار امیدواری کرد با توجه به تجارب، شناخت و پاکدستی او از تجربه‌هایش در جایگاه دیگری استفاده شود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران افزود: سکان اداره شهر باید در اختیار کسانی قرار بگیرد که پلکان کارشناسی به مدیریت را طی کرده‌اند و انتخاب دکتر مفاخریان با تجربه فعالیت در شهرداری نشان از نگاه به درون سازمان در انتصاب مدیران شهری دارد.

در ادامه جلسه مهندس فرزاد فرهادیان معاون حمل‌و نقل و ترافیک منطقه 9، به نمایندگی از پرسنل منطقه از خدمات محسنی شهردار پیشین قدردانی کرد و وی را مدیری آ رام، متین، خوش‌خلق و خوش فکر دانست و اظهار امیدواری کرد با حضور دکتر مفاخریان زمینه‌های ایجاد فضای همدلی، اعتماد،  تشریک مساعی و ارتقاء  کمی و کیفی خدمات به شهروندان  بیش از پیش فراهم شود.

شهردار پیشین منطقه9، با اشاره به خدمات دکتر قالیباف در شهرداری تهران اجرای طرحی با عنوان «مدیریت آرامش و احترام» را در منطقه زمینه‌ساز افزایش همدلی و هم‌افزایی دانست و افزود: با وجود اینکه منطقه 9 از مناطق کم‌برخوردار تهران است اما حضور نیروی انسانی متخصص و بدنه‌ی کارشناسی باعث شد بتوانیم در چهار دوره ارزیابی، موفق به کسب رتبه دوم در میان مناطق 22 گانه شویم.

وی با توجه به قرارگرفتن فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی در منطقه 9 ضمن قدردانی از تلاش های کلیه همکاران، مدیران محلات و شورایاران، خواستار رسیدگی و توجه ویژه به مردم کم برخوردار و محروم شد.

دکتر سید علی مفاخریان با اشاره حضور خود در مجموعه شهرداری تهران از سال 69 و خدمت در بخش‌های مختلف ضمن قدردانی از تلاش‌های محسنی در زمینه نگهداشت شهر با توجه به حساسیت‌های موجود، نقش دکتر محمد خبازها قائم‌مقام منطقه را در اجرای فعالیت‌ها و اقدامات مختلف بسیار اثرگذار و قابل تقدیر دانست.

وی افزود: منطقه 9 به عنوان دروازه غربی تهران و قدمگاه حضرت امام خمینی(ره) از حساسیت‌های ویژه ای در ارائه خدمات به شهروندان برخوردار است و باید با تلاش مضاعف بتوانیم در مسیر افزایش رفاه،رضایت، اعتماد و مشارکت شهروندان در بخش های مختلف حرکت کنیم./960621

50 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و.. در سطح منطقه 9 برگزار می شود

 

 

همزمان با آغاز دهه ولایت؛

50 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و.. در سطح منطقه 9 برگزار می شود

میلاد رسالت: همزمان با آغاز دهه ولایت و در روزهای پربرکت اعیاد بزرگِ قربان و غدیر 50 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح منطقه به اجرا درمی آید.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد رسالت " و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه9، شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: اعیاد بزرگ قربان و غدیر درس های ارزشمند فراوانی برای معرفی اسلام ناب و حقیقی دارند که باید آنها را استخراج کرد و با آموزش به کودکان زمینه‌های فرهنگ‌سازی در این زمینه را فراهم ساخت.

حمید محسنی افزود: در همین راستا بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی از جمله برپایی پردیس فرهنگی ولایت در بوستان المهدی(عج) ، راه اندازی پردیس فرهنگی در محل عرضه بهداشتی دام در روز عید قربان ، برگزاری جشن ولایت در بوستان ها و مساجد سطح منطقه، تجلیل از سادات شاغل در شهرداری منطقه ، اعزام شهروندان به اماکن زیارتی، تقدیر از سادات محلات، برپایی نمایشگاه عکس قربان تا غدیر، تکریم از خانواده های معزز شهدای سادات، برگزاری مسابقه پیامکی و برنامه های متنوع ورزشی در سطح منطقه به اجرا درمی‌آیند.

وی تصریح کرد: در سطح منطقه 9 بیش از 30 مسجد فعالیت دارند که به منظور ایجاد سهولت در دسترسی شهروندان ، 6 مسجد به عنوان مساجد منتخب در نظر گرفته شدند تا تعدادی از برنامه های فرهنگی و آیینی مانند دیدار با سادات محله در آنها برگزاری شود.

شهردار منطقه 9 در ادامه گفت : برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان، مسابقات پیامکی با محوریت واقعه غدیر،برگزاری دعای عرفه، برپایی غرفه های فرهنگی، هنری، سلامت محور و ایستگاههای صلواتی از جمله برنامه هایی است که در سرای محلات سطح منطقه اجرا می شوند.

وی به برگزاری اردوی تفریحی برج میلاد ویژه فرزندان نیازمند و بی بضاعت، کلاس های آموزشی سلامت معنوی ، انجام تست قند خون و فشار خون، کلاسهای آموزشی دین و تاثیر آن در خانواده و برپایی غرفه های مشاوره کلینیک های ترک اعتیاد اشاره کرد و افزود امید است با گرامیداشت این اعیاد و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی بتوانیم نقش موثری در معرفی و ترویج آموزه‌های دینی در  میانِ شهروندان داشته باشیم./ 960613

لزوم تهیه دستورالعمل سرویس‌های مدارس

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم تهیه دستورالعمل سرویس‌های مدارس

میلاد رسالت: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از لزوم تهیه دستورالعمل استاندارد سرویس‌های مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،شهربانو امانی در نطق پیش از دستور خود در هفتمین جلسه شورای شهر پنجم گفت: با عنایت به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تصمیم دارم امروز به نمایندگی از سوی آینده‌سازان کشور و خانواده های عزیزشان صحبت کنم. آری، مقصودم دانش آموزان عزیز است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: جا دارد در ابتدا سانحه واژگونی خودروی حامل دانش آموزان دختر فرزانه هرمزگانی را خدمت خانواده های آن عزیزان تسلیت عرض مینمایم. سپس با توجه به لزوم تامین ایمنی و بهبود کیفیت خدمت رسانی به دانش آموزان عزیز نکاتی چند را به استحضار برسانم.

 امانی افزود: با توجه به وجود حدود 13 هزار و 300 باب مدرسه و قریب به 2.5 میلیون دانش آموز که تعداد 5400 تن از آنها را محصلین مدارس استثنایی تشکیل می دهند، ایجاب می کند تا تمهیدات و پیش بینی های ویژه برای سهولت آمد و شد آنها در نظر گرفته شود. در این خصوص هر ساله مسوولان زیربط، پیش از آیین گشایش مدارس، آمار و ارقام لازم را اعلام می نمایند که هر ساله افزایش 30 درصدی ترافیک در دو هفته اول مهر ماه نسبت به تابستان پیش بینی می شود و 16 درصد از این میزان به سفرهای آموزشی اختصاص پیدا می کند.

 وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی سرویس های مدارس پیش از شروع سال تحصیلی می تواند موجب افزایش ایمنی دانش آموزان، کاهش بار ترافیکی و تامین آرامش خاطر خانواده ها را همراه داشته باشد گفت:  بر اساس مصوبه سال 1387 کمیسیون اصل 138 قانون اساسی که تاکنون معتبر و ملاک عمل می باشد، قرارداد سرویس حمل و نقل دانش آموزان توسط مدیران مدارس منعقد می شود و طبق بند ب ماده 6 و ماده 7 مصوبه مزبور، مرجع احراز صلاحیت و صدور مجوز برای رانندگان بر عهده شهرداری است و در تبصره 2 ذیل ماده 5،  به کارگیری خودروهای متفرقه، ممنوع و عواقب آن بر عهده استفاده کننده گان است و نیز مطابق تبصره ذیل ماده 12،  پلیس راهنمایی رانندگی موظف است تخلفات رانندگان سرویس های مدارس را به آموزش و پرورش و شهرداری گزارش کند که تکالیف مصرح در این مصوبه در راستای افزایش ایمنی فرزندان عزیز به پلیس محول شده ولی بررسی ها، حاکی از عدم اجرای دقیق آن طی سنوات گذشته است.

 عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد: امید آنکه از سال جاری مراتب به دقت مدنظر قرار گرفته و شهرداری تهران پیگیر وصول گزارشات مربوطه باشد.

 امانی گفت: در این راستا در دومین جلسه کمیته ایمنی که روز گذشته با حضور ریاست راهنمایی و رانندگی پایتخت و مدیران سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل و ایمنی شهرداری تهران تشکیل شد، ضمن تصویب دو مصوبه موارد مهمی نیز مشاهده گردید که ذیلا به آنها اشاره  می کنم که براساس آن با توجه به اهمیت موضوع ایمنی سرویس مدارس و اینکه در مصوبات اخیر شورا، در این خصوص تنها چند بند و تبصره دیده می شود. باید به شهرداری تهران مکلف شود لایحه ای صرفا در خصوص سرویس مدارس با بیان جزییات به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند و یا کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران طرحی را در این خصوص تهیه و به شورا ارایه کنند و همچنین مقرر شد با هماهنگی شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی در خصوص ایمنی خودروهای اختصاصی سرویس مدارس تهیه شود.

 وی به غیبت مدیران آموزش و پرورش علیرغم دعوت رسمی اشاره کرد و گفت: ان شاء الله عدم حضورشان نشان بی توجهی به امر مهم سرویس‌های مدارس و اردوهای دانش آموزی نباشد و همچنین نبود مسوولیت اجتماعی و حاکمیتی در مدیریت و نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس از سوی آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و حتی شهرداری دیده می‌شود و همچنین در بررسی ها به عدم وجود استانداردهای بومی شده حاکم بر سیستم سرویس مدارس اشاره شد.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: همچنین عدم اجرای مصوبات و مفاد آیین نامه های اجرایی موجود به چشم میخورد که  به طور مثال: سرویس های مدارس لازم است چراغ هشدار زردرنگ در بالای خودرو داشته باشند که متاسفانه این مورد در هیچکدام از سرویس ها مشاهده نمی شود و  با همه این تمهیدات طبق گزارشات واصله فقط ده درصد دانش آموزان از سیستم حمل و نقل (سرویس مدارس) استفاده می کنند.

 

 امانی  افزود: نزدیک ماه مهر هستیم. فراموش نکنیم تحصیل، حق هر بچه‌ای فارغ از جنسیت، رنگ، نژاد و ... می باشد و امید آنکه هیچ بچه ای از مهر جا نماند./ گروه فرهنگی میلاد شرق / میلاد رسالت / 960622

برچسب ها: دانش آموزان ، مدرسه ، شورای شهر ، سانحه واژگونی ، شهر فردا